Thursday, May 3, 2012

Mata terkena cili?? Apa nak buat nii??

Assalamualaikum.. Hai.. 


Hari ini eina nak share satu benda yang ina rasa memang semua pernah rasa, kecuali orang ynag tak pernah masak di dapur. Mata yang terkena cili sangat lah pedih rasanya, macam nak keluarkan biji mata tu, basuh mata tu, baru masuk balik kan.. Hehe..


Jika anda mengalami situasi sebegini, segeralah....


1) Ambil air teh yang telah sejuk dan bubuh dalam mangkuk besar atau sebagainya, rendamlah bahagian mata itu ke dalam air tersebut.


2) Ambil sebuku garam dan kebamkan dalam mulut. 


Kedua-dua cara ni eina pernah cuba dan ternyata berkesan. Cubalah bagi anda yang selalu ke dapur dan mengalami situasi sebegini. Jangan gonyoh mata tu kerana ia akan menyebabkan tisu maa kita luka. Ia akan lebih membahayakan mata anda..


#Pesanan: Jemput mengamalkannya..khas untuk mereka yang rajin ke dapur.. Hihi.. Peace!!

3 comments:

  1. kalau xnak mata tu pedih kene cili xsusah..pakai je goggle..hahaha

    ReplyDelete
  2. Pergh!!! Gila ah kalau kena cili macam dalam gambar tu. Mampos terus

    ReplyDelete

Put your comment here!!