Monday, July 2, 2012

Bekas kekasih kembali menagih KASIH dan CINTA yang telah dikhianati..

Assalamualaikum.. Hai semua!!




Manusia sentiasa tidak pernah lepas dari melakukan kesilapan kerana setiap manusia mempunyai kelebihan tersendiri dan tidaklah sempurna. Jika bekas kekasih anda menagih kasih terhadap anda dan niatnya begitu bersungguh-sungguh, katakan padanya, bahawa anda tidak mahu hanya menjadi kekasihnya, tetapi anda hanya akan menerimanya jika si dia ingin masuk meminang anda. 




Jika dia benar-benar menyesali perbuatannya, maafkanlah si dia dan bukalah hatimu dengan lembaran baru. Ia bukan sahaja meringankan beban perasaan anda tetapi lebih penting menentukan bagaimana kamu menerimanya. Jujur pada diri sendiri dan fikir panjang sebelum membuat keputusan agar tidak mengecewakan orang lain. 




Jika anda sudah tidak boleh menerimanya sebagai kekasih, cukuplah sekadar berkawan. Anda juga berhak berlaku adil kepada diri sendiri dan mencari kebahagiaan daripada orang yang boleh menghormati dan menerima anda seadanya.




Eina harap jika anda sedang menghadapi masalah sebegini, fkirlah elok-elok, jangan biarkan pisang berbuah 2 kali. Sakit jika dikhianati lagi. Jika si dia benar-benar berubah, tiada salahnya anda menerimanya kembali. Mana lah tahu, dia lah orang yang akan membahagiakan kita seumur hidup kita kerana dia sudah pun belajar dari kesilapannya yang lalu dan ternyata si dia tidak boleh hidup tanpa kita.




Hargailah si dia sementara si dia masih ada di sisi kita. Jangan menyesali dengan apa yang telah kita lakukan. Peace!! Yeay!!! 

5 comments:

  1. happen to me.. huhuhu... but die really mrayu.. then die kata nk bina masjid.. kami dh pn g kursus kawin.. tp wlu mcm ne pn xsdp hati sbb die msh bkwn2 ngan kwn2 die yg mjd pybab hubungan kami hancur dl....

    ReplyDelete
  2. well, kalau jumpe situasi mcm ni.. hmm, sy akan menolak,.. sbb kita ni bukan mainan die.. time nak die cari, time tak nak die buang. OMG!

    ReplyDelete
  3. sya pena mngalami tidk memberi pluang kdua utk first love sy yg blaku curg..skali da ada second love, baru tsedar yg stiap manusia tidk perfect n akan wat clap..apala salahny mberi pluang skali..then dgn second love sya pun dia pena tipu, dgn pngalaman sebelumnya, sya beri pluang kdua dgn dia..hampir stahun juga untuk sya kembali mpecayainya tapi memg sush untk mpecayainy sma macam dulu..tapi skrg alhamdulillah..dia masi bersungguh untuk jaga hati saya..so bagi sya, berila pluang kdua slagi bole, senang untuk ikutkan hati tingglkan org yg da lama bsama kita, tapi bila da bpsah,mlupakan mereka bukn kerja senang..terus terang dengn pasangn kalu ada xsdap hati supy dorg bole buat sesuatu yg akan hilangkan tidak sdap hati kita tu..=)

    ReplyDelete
  4. hanya mampu tersenyum,istighfar dan serahkan pada allah swt...

    ReplyDelete
  5. Hidup saya kembali ! Selepas 8 tahun berkahwin, suami saya meninggalkan saya dan meninggalkan saya dengan tiga anak-anak kita . Saya merasakan seperti hidup saya adalah kira-kira untuk menamatkan , dan telah jatuh selain. Saya dihubungi Dr OKORO LOVE Eja dan selepas saya menjelaskan masalah saya, Dalam masa 3 hari suami saya datang kembali kepada kami dan tunjukkan kepada saya dan anak-anak cinta saya banyak dan memohon maaf untuk semua kesakitan dia telah membawa kepada keluarga. Kami diselesaikan isu-isu kami, dan kami lebih bahagia lebih berbanding sebelum ini Dr OKORO anda adalah ejaan kastor terbaik. Saya benar-benar menghargai ejaan cinta anda dibuang untuk saya untuk mendapatkan lelaki itu kembali ke hidup saya saya akan menyimpan berkongsi lebih testimoni kepada orang ramai mengenai kerja baik anda. Terima kasih sekali lagi Dr OKORO . Anda juga boleh menghubungi Dr OKORO melalui alamat e-mel: dr.okorospelltemple01@gmail.com sekiranya anda mempunyai apa-apa masalah anda boleh menghubungi orang ini untuk membantu beliau sentiasa ada di kuil untuk membantu anda menyelesaikan masalah anda Hubungi E-mel ialah: dr . okorospelltemple01@gmail.com HUBUNGI HIM TODAY VIA INI ALAMAT EMAIL : dr.okorospelltemple01@gmail.com SEBAGAI KUASA NYA ADALAH YANG TEGUH DAN SANGAT BERKESAN DAN TIDAK MEMPUNYAI kESAN BAD sebaliknya ia MEMPUNYAI KEPUTUSAN SANGAT BAIK SELEPAS Pemilihan Pelakon Eja .

    NOMBOR Dr OKORO : +2348053209149
    Hubungi Dr OKORO Via email: dr.okorospelltemple01@gmail.com

    ReplyDelete

Put your comment here!!