Friday, August 14, 2015

Petua yang eina selalu gunakan bila sakit perut..

Assalamualaikum uallz!!

Siapa yang tak pernah alami sakit perut, tersalah makan ke, itu bukan manusia la tu..
Bosan makan ubat, lepas tu bukannya elok pon kadang-kadang... Pernah fikir tak apa orang tua dulu-dulu buat bila diorang sakit perut?? Mana ada ubat macam sekarang ni kan??


Eina guna cara ni, opah eina yang ajar.. Turun temurun memang pakai cara ni je.. Goreng beras tanpa minyak atas kuali sampai beras tu hangus.. 

Then, bila dah hangus, letak air.. Gaulkan dalam cawan.. Letak gambir sekali.. Lepas tu minum airnya... Pahit! Mana ada ubat yang sedap.. Haha..


Insyaallah, sakit perut tu akan hilang.. Dalam masa sekejap je dah sembuh.. Hee.. Done! Selamat mencuba okay! Petua orang dulu-dulu lagi mujarab sebenarnya..

#einaangelnetwork
#tipseina
#ubat
#petua
#sakitperut

No comments:

Post a Comment

Put your comment here!!