Wednesday, September 2, 2015

Rahsia si dia yang lahir pada bulan Julai..

Assalamualaikum uallz!

Siapa kat sini lahir pada bulan July?? Hehe.. Malam ni kita selongkar rahsia dia.. Hehe... Mengenali si dia dengan lebih dekat untuk tahu apa yang dia suka dan apa yang dia tak suka kan?? Bak kata orang dulu-dulu, tak kenal maka tak cinta.. Hehe... Nampak tak hypothesisnya disitu?? Huhu..


Rahsia si dia yang lahir pada bulan July adalahhh.....

1. Sangat seronok didampingi..
Sangat ramai kawan.. Memang tak sunyi lahh...


2. Banyak berahsia dan sukar difahami terutamanya lelaki..
Perempuan panggil lelaki bulan July ni Mr Weirdooo...

3. Agak pendiam kecuali dipengaruh..
Si dia susah nak mulakan perbualan.. Tapi kalau dah start, susah nak berhenti bercakap.. Hehe..

4. Tinggi harga diri dan maruah..
Si dia agak ego.. Sangat mementingkan maruah.. Tak suka diketawakan..


5. Tidak suka menyusahkan orang lain tapi dia tak marah kalau disusahkan..
Dia suka menolong orang dari meminta tolong..

6. Mudah dipujuk dan bercakap lurus..
Si dia tak pandai menyembunyikan apa-apa yang sedang berlaku disekelilingnya.. Walaupun senang marah, tapi sangat senang dipujuk..


7. Sangat menjaga hati orang lain..
Si dia sangat menyanyangi orang yang ada disekelilingnya sampai sanggup melukai hatinya untuk menjaga hati orang yang disayangnya..

8. Suka beramah mesra dengan orang yang lebih tua..
Si dia sangat menghormati orang tua dan suka beramah mesra dengannya.. Sangat penyayang orangnya..

9. Emosi sangat mendalam dan mudah terluka hatinya..
Si dia beremosi tinggi tapi tak nampak.. Walaupun si dia tengah ketawa, tapi dia pandai menyembunyikan hatinya yang menangis..

10. Berjiwa sentimental..
Aww..si dia sangat memahami perasaan orang yang disayangnya.. Dia sangat romantik dan cepat jiwang..

11. Jarang berdendam..
Si dia mudah lupa apa jua perbuatan jahat yang orang sekelilingnya buat padanya.. Mudah memaafkan kesalahan orang lain..

12. Mudah memaafkan tapi sukar nak melupakan..
Jaga-jaga orang macam ni.. Di mulut memang kata dah maafkan tapi dalam hati sentiasa ingat..


13. Tidak suka benda yang remeh temeh..
Si dia tak suka benda yang kecil dijadikan benda besar.. So, baginya, masalah kecil itu tak payah nak diselesaikan sebab banyak lagi hal yang dia patut selesaikan..

14. Membimbing cara fizikal dan mental..
Si dia layak jadi Cikgu Jasmani atau Cikgu sukan..

15. Sangat peka, dan mengasihi serta menyayangi..
Si dia sangat penyayang.. Apa juga masalah yang dihadapi orang yang disayanginya akan dibantu untuk menyelesaikannya..


16. Suka layan orang..
Si dia sangat dihormati kerana siapa saja yang berkunjung ke rumahnya akan dilayan dengan sangat baik..

17. Tinggi daya simpati..
Si dia sangat senang kesian kat orang.. Kalau boleh semua pengemis di dunia ni dia nak bawak balik untuk jaga,.

18. Pemerhatian yang tajam.. 
Si dia suka memerhati gerak laku orang sekelilingnya.. Dia juga boleh mengesan adakah dia ikhlas atau tidak untuk berkawan dengannya..

19. Suka menilai orang..
Si dia memang sesuai menjadi juri..

20. Mudah dan rajin belajar..
Si dia sangat pandai dan rajin berusaha untuk ke peringkat yang lebih tinggi,,

21. Suka muhasabah diri sendiri.. 
Si dia susah nak salahkan orang lain.. Dia mesti nak salahkan dirinya dahulu kerana yakin, apa yang berlaku mesti ada sebabnya.. Positive..positive...

22. Rajin buat kerja..
Si dia suka membuat apa juga kerja yang ditawarkan.. Dia tak suka main-main dengan masa kerana tahu siapa yang rajin saja yang akan rasa bahawa masa itu emas..

23. Suka mendiamkan diri..
Si dia sangat suka menyendiri apabila ditimpa masalah,, Susah nak berkongsi apa dalam hati..

24. Suka duduk rumah..
Si dia lebih gemar merehatkan diri di rumah berbanding ke luar..


25. Agreasif kawan tapi tak cari kawan..
Si dia suka orang yang nak berkawan dengannya..tapi bukan dia yang memulakan..

26. Suka mengenangkan peristiwa yang dah berlalu.. Suka ingat kawan lama..
Si dia susah nak lupakan kawan-kawan lama yang ada dengannya dahulu.. Paling susah bila tak boleh nak lupakan kekasih lama..


27. Gerak hati yang sangat kuat..
Si dia mempunyai gerak hati yang sangat kuat dan membolehkannya mengambil keputusan dengan menggunakan apa yang ditafsir hatinya..

28. Kuat daya ingatan..
Si dia takkan lupa apa yang terjadi dan senang ingat nombor..

29. Pandai mendorong diri..
Si dia pandai bagi self support pada diri sendiri untuk maju ke hadapan..

30. Sangat cemburu dan terlalu cepat memilih..
Si dia mempunyai perasaan cemburu yang sangat tinggi.., Dia akan jadi OVER PROTECTIVE dengan orang yang dia sayang dengan alasan, bila dia buat begitu, orang yang dia sayang takkan pergi meninggalkannya..

Done!! Yeayyhhh!! Jemput share dengan orang yang tersayang okay!!

#einaangelnetwork
#bloggermalaysia
#tipscinta
#July

4 comments:

Put your comment here!!